Een goede nieuwsbrief: hoe maak je die?

Hoe maak je van een eenmalige klant een vaste relatie? De belangrijkste tip die we kunnen geven: blijf onder de aandacht. Een slimme manier om in beeld te blijven is met een nieuwsbrief. Je bent regelmatig zichtbaar en je maakt de drempel voor contact weer wat lager. Vijf tips voor een goede nieuwsbrief!

1. Wees creatief
Administratieve zaken hebben de reputatie saai te zijn. Kies daarom een interessante invalshoek voor je artikelen. Zorg dat nieuws ook echt nieuws is!

2. Wees duidelijk
Bij administratieve zaken komen nogal wat afkortingen voorbij. Onthoud dat afkortingen en zakelijke termen niet voor iedereen meteen begrijpelijk zijn. Spreek dus duidelijke taal!

3. Wees interactief
Je nieuwsbrief dient niet alleen om te informeren. Een nieuwsbrief draait ook om de interactie. Dus zorg voor een mogelijkheid om te reageren. Je creëert zo zelf waardevolle contactmomenten.

4. Wees correct
Een bulkmail wordt door spamfilters anders beoordeeld dan een gewoon zakelijk of privémailtje. Verstuur je een nieuwsbrief, dan krijg je bovendien te maken met wettelijke voorschriften. Voorkom dus dat je mail linea recta in de spam verdwijnt en gebruik een mailingsysteem.

5. Wees eenduidig
Je briefpapier, je website, je nieuwsbrief, het zijn allemaal loten van dezelfde boom. Zorg dus dat ze ook als zodanig herkenbaar zijn. Dat vergroot de herkenbaarheid en zorgt voor een professionele uitstraling.

We vertellen je graag waarin Informeert je ontzorgt

Online demo aanvragen